14132821680a3510f1

Opinii: “Logodnică de-a pururi, soţie niciodată”

14132821680a3510f1

“Logodnică de-a pururi, soţie niciodată”. Acum mulţi ani, când am citit prima dată acest vers, m- am supărat pe Tudor Arghezi. Cum adică? Aşa nehotărât era? Să o ţină in stand by o viaţă întreagă? Îi era teamă de angajament?

Mai târziu am înteles sensul acestui vers care, de altfel, îmi place foarte mult. Apropierea aduce înstrăinarea. Rutina omoară pasiunea. Am citit pe la tot felul de oameni cum se plâng că din iubită femeia se transformă în soţie. Parcă nici aşa nu ar fi rău, însă din soţie ajunge nevastă – valabil şi pentru el – mai ales după ce apar copii, cum nu se mai îngrijeşte nici de ea nici de el, că tot ce are în gând este ce să mai gătescă astăzi şi câte zile mai sunt până la salariu. Deşi dacă tot te-ai decis să întemeiezi o familie cineva ar trebui să aibă grijă să nu leşinaţi de foame😉. Obişnuinţa, grijle sufocă “ logodnica” . Nu o să încep eu acum să spun că trebuie făcut cutare şi cutare lucru pentru resuscitarea ei pentru că habar nu am; şi circulă deja o mulţime de sfaturi pe tema asta …

Însă el avea atâta dreptate! Ar fi de dorit să rămână în stadiul de logodnică şi după căsătorie, în iubire, comportament, dar şi la trup. Repet – valabil şi pentru el. Probabil pentru a fi logodnici toată viaţa, pe lânga iubire şi prietenie, e nevoie ca cei doi să meargă în aceeaşi direcţie. Sau te însori cu alta, iar logodnica adorată va ramâne în amintirea ta mereu tânară, frumoasă, iubitoare şi nu femeie cu doi, trei copii, care urmăreşte la televizor emisiuni de scandal, miroase a mâncare şi te ceartă dacă bei prea mult.

Lasă un răspuns

