646x404

Microbuzele GMS – un pericol public pentru constanteni

Autoritatile inchid ochii la incalcarile legii

Microbuzele GMS – un pericol public pentru constanteni

646x404

  • Ianuarie 2015 – 23 raniti

Accidentul petrecut in urma cu doua zile produs intre un microbus GMS si un autoturism, in care au fost ranite 23 de personae, mi-a reamintit faptul ca microbuzele companiei “celebrului” Babinciuc au fost implicate in numeroase accidente. Desi au obligatia legala sa intervina, atat ARR cat si Politia Rutiera dau dovada, nu doar de incompetent dar si de un comportament de complicitate penala.

  • 9 persoane ajunse la spital in 2010

Astfel, pe 16 februarie 2010, nouă persoane au ajuns la spital după ce microbuzul în care se aflau a fost implicat într-un accident rutier produs, în jurul orelor 06.00, la intrarea în staţiunea Mamaia. Oamenii legii spun că Marian Iacob, în vârstă de 43 de ani, aflat la volanul unui Iveco, înmatriculat B 89 XPT, aparţinând firmei Grup Media Sud, se deplasa dinspre Năvodari către Constanţa. În zona barierelor de la intrarea în staţiunea Mamaia, spun oamenii legii, din cauza neadaptării vitezei la carosabilul acoperit cu polei, bărbatul a pierdut controlul direcţiei, iar autovehiculul s-a răsturnat. În urma impactului, nouă călători aflaţi în mijlocul de transport în comun care face curse regulate pe relaţia Constanţa – Năvodari, au fost răniţi. Microbuzul era supraincarcat.  Deşi capacitatea microbuzului este de 18 locuri, în momentul în care a avut loc accidentul, în mijlocul de transport în comun se aflau în jur de 25 de personae. Mai mult decat atat, documentele de transport erau expirate.

  • Accident cu o betoniera pe bulevardul Aurel Vlaicu – 11 victime (septembrie 2014)

Accidentul rutier s-a produs între un microbuz GMS și o betonieră, pe bd Aurel Vlaicu. Din informațiile oferite de polițiști, acesta s-a soldat cu 11 victime.

  • Mai 2014 – victima un pieton

joi după-amiază, 1 mai, a fost cât pe ce să se întâmple nenorocirea: cinci persoane au fost rănite, după ce şoferul unui microbuz de transport persoane a trecut pe culoarea roşie a se-maforului, la intersecţia B-dului Ferdinand cu Şos. I. C. Brătianu, şi a lovit în plin un Peugeot care circula regulamentar. Ulterior, microbuzul a intrat pe contrasens, după care a ajuns pe trotuar, unde aproape că a lovit un pieton, înainte de a pune la pământ un semafor şi a se opri într-o maşină parcată. În urma isprăvii sale, şoferul microbuzului este anchetat penal pentru vătămare corporală din culpă.

  • Sofer beat mort – accident in Tomis Nord (martie 2012)

Poliţiştii de la Rutieră spun că şoferul microbuzului care a fost  implicat într-un accident rutier, după care a fugit de la faţa locului, se afla sub influenţa băuturilor alcoolice.Oamenii legii spun că, Ionel Brateş, de 41 de ani, din Constanţa, care conducea un Mercedes Benz de transport persoane GMS pe strada Cpt. Dobrilă Eugeniu, ajungând în apropierea străzii Adamclisi, a intrat în coliziune cu un alt autoturism, după care a părăsit locul accidentului.Şoferul a fost depistat la scurt timp în zona Cireşica, iar în urma testării cu aparatul Drager s-a constatat că acesta se afla sub influenţa băuturilor alcoolice, respectiv 1,32 mg/l alcool pur în aerul expirat.

  • Microbuz care a luat foc ca o torta

Pe data de 26 februarie 2011 mai multi constanteni au fost la un pas de o moarte crâncenă după ce microbuzul în care se aflau a ars ca o torță. 15 pasageri ai unui maxi-taxi din Constanța au reușit să se salveze în ultima clipă, după ce șoferul a deblocat manual ușa de acces, care se blocase. Mașina a ars apoi, rapid.

Un martor a reușit să surprindă cu telefonul mobil, secvențele groazei, în care microbuzul de transport călători care se îndrepta spre cartierul CET, ia foc în mers pe strada Dezrobirii din Constanța. Pe imagini se vede cum flăcările cuprind cu repeziciune microbuzul care se transformă într-o minge de foc. Pentru scurt timp, cei 15 pasageri sunt blocați în maxi-taxi. Șoferul încearcă să acționeze electric ușa de evacuare, însă aceasta nu se deschide. Oamenii țipă, iar în cele din urmă, bărbatul se proptește în ea și reușește să o deschidă.

Un echipaj de la pompieri ajunge la intervenție. În zonă este numai fum și foc. La scurt timp, sosește și un echipaj Smurd. În timp ce militarii sting focul, medicii vor să afle dacă este cineva rănit.

  • Ce spun constantenii: „Se aşteaptă o tragedie?“

Iată ce ne semnala Andreea P.,  „Luni, 28 aprilie 2014, în jurul orei 17,00, mă deplasam cu maşina pe strada Eliberării, spre str. I. L. Caragiale; un maxi – taxi m-a depăşit, pe partea dreaptă, după care a continuat, cu viteză, să facă slalom printre maşini. Şoferul vorbea la telefon, iar în acelaşi timp rula de parcă avea cartofi în maşină, nu oameni! Frâna brusc – ocazie cu care am constatat că nu-i funcţiona nici sistemul de semnalizare! -, schimba banda, făcea depăşiri periculoase, se strecura la milimetru printre maşini! Am vrut să pun mâna pe telefon, să sun pe cineva, să-l tragă pe dreapta şi să nu-i mai dea voie nici şoferului să se mai urce la volanul unei mijloc de transport persoane, nici firmei să mai scoată microbuzul pe străzi! Nu am reţinut de pe ce traseu era, dar am reţinut numărul de înmatriculare al microbuzului: CT – 77 – DCT.
Cum de li se permite microbuzelor, în starea tehnică pe care o au, să iasă pe străzi, să transporte persoane? Se aşteaptă o tragedie pentru a se lua măsuri?! Dacă până în prezent s-a evitat producerea unei nenorociri a fost numai datorită celorlalţi şoferi participanţi la trafic, căci ştiu deja cum gonesc şoferii de microbuze şi se feresc de ei!”.

  • Complicitate criminala a autoritatilor care acorda in continuare licenta de transport firmei de maxi-taxi

Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), instituţia de stat special înfiinţată, în urmă cu doi ani, pentru a veghea la un transport rutier, de persoane şi de marfă, în siguranţă, se încurcă în iţele birocraţiei! Am vrut să aflăm în ce măsură cei care observă, în trafic, şoferi de maxi-taxi ce pun în pericol viaţa călătorilor îi pot sesiza, pentru o intervenţie promptă şi sancţionarea imediată a vinovaţilor. Tributari unui sistem depăşit, angajaţii acestei instituţii au transmis că singurele reclamaţii pe care le primesc sunt cele făcute în scris.

„Cei care doresc să ne transmită reclamaţii o pot face prin Poştă sau pe e-mail. Sesizările ajung apoi la inspectorul şef, care dispune controlul la sediul firmei respective de transport”, ne-au informat angajaţii. De intervenţie promptă, nici nu se pune problema!

Nici ARR nici Politia Rutiera nu stapanesc fenomenul. Ba, mai mult, il incurajeaza, sanctionand sporadic cativa soferi. Dar, niciodata compania de transport, care primeste bine-mersi, licenta de transport in continuare.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s