DESCHIDEREPod-Agigeapod

Podul de la Agigea ar putea fi închis complet

După ce a încurcat mai mult decât să ajute traficul înspre sudul litoralului, acum, în plin sezon estival, podul de la Agigea ar putea beneficia de binemeritata reabilitare.

Dar, ca la noi, la români, reparaţia va fi una de urgenţă, făcută în disperare de cauză. Podul nu stă foarte bine, este adevărat, nici foarte rău, însă limitările de viteză şi limitatoarele puse la un moment dat au creat blocaje rutiere care au ajuns „vedete” în întreaga ţară. Totuşi, podul trebuie reabilitat. Se aude că s-ar discuta să se închidă podul pentru opt zile pentru a se reuşi această reabilitare „la urgenţă”, pentru ca mai apoi să nu fie probleme. De ce s-a ales tocmai sezonul sau ultima lui porţiune, cea în care tot românul se grăbeşte să mai prindă zile de plajă, nu se ştie. Cert este că surse din cadrul unor instituţii implicate în acest proces de reabilitare spun că nu s-a stabilit încă soluţia definitivă, însă reabilitarea de urgenţă va avea loc. Situaţia podului, spun aceleaşi surse, nu este chiar atât de gravă, însă nici de neglijat, mai ales că fostele conduceri ale Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa au preferat, în loc să repare podul, să pună, spre exemple, beculeţe pentru a-l înfrumuseţa, chiar atunci când nu era cazul. Acum se poate circula pe pod, iar interzicerea traficului greu a fost o măsură foarte bună, însă trebuie înlocuite cablurile care susţin podul, pentru a nu exista niciun risc. Pentru a se întâmpla acest lucru, ori va fi închis podul, ori se va circula, timp de maxim opt zile, pe o singură bandă. În nici un caz traficul nu va fi „iertat”. S-a vehiculat varianta ca, în timpul reabilitării de urgenţă, traficul să fie dirijat pe un pod de pontoane care ar traversa Canalul Dunăre – Marea Neagră. Totuşi, soluţia nu ar fi agreată pentru că ar bloca traficul pe Canal chiar într-o perioadă în care acesta este foarte circulat. „Nu, nu închidem podul. Este adevărat, se află într-un program de urmărire special şi aşteptăm soluţia experţilor”, a declarat Marin Dima, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa. Costurile reabilitării se ridică la 4.720.606 euro cu tot cu TVA, constructorul fiind Bilfinger Berger Baugesellschaft din Austria. Podul are o lungime de 266 de metri şi o lăţime de 20,90 metri. Potrivit contractului, 57,2% din valoarea obiectivului provine de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), iar restul de la Guvern. Termenul de execuţie a contractului este de 24 de luni. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă efectuarea lucrărilor de consolidare, de reparaţii, înlocuire sistem rutier, parapete şi instalaţii electrice, precum şi consolidarea malurilor. Reabilitarea acestui pod este prevăzută în programul de refacere a unor astfel de structuri încă din 2004, însă finanţarea s-a aprobat abia în 2007.

Ziua de Constanta

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s