Google-Television

Google TV – de anul viitor in Europa

Google va lansa la începutul anului viitor şi în Europa serviciul TV, disponibil deja în SUA, care facilitează clienţilor accesul la internet de pe televizor, folosind un browser, a declarat preşedintele gigantului american, Eric Schmidt, citat de Reuters.

Unele probleme apărute în timpul testelor au determinat analiştii să se întrebe dacă Google chiar vrea să continue acest proiect, însă Schmidt a dat asigurări că grupul va continua să promoveze serviciul şi să caute parteneri.

Google TV, care permite utilizatorilor să amestece conţinutul online cu cel TV pe un televizor, prin folosirea unui browser, a fost lansat în octombrie în SUA, informează Mediafax.

Serviciul a fost întâmpinat cu reacţii diverse şi a fost blocat imediat de trei reţele importante de televiziune din SUA.

O mare parte din industria TV, ca şi difuzorii de ştiri şi operatorii telecom, privesc cu prudenţă Google şi acuză de multe ori compania că le „fură” veniturile din publicitate fără a contribui la costurile presupuse de crearea de conţinut.

Adresându-se celor mai importante nume din televiziunea britanică, Schmidt a căutat să dea asigurări că nu este cazul de suspiciuni şi ostilitate.

„Unii s-au temut, în SUA, că vrem să concurăm cu reţelele de televiziune sau cu creatorii de conţinut. De fapt, intenţia noastră este exact opusul. Vrem să susţinem industria conţinutului prin oferirea unei platforme deschise unde să evolueze următoarea generaţie de televiziune, la fel cum Android este o platformă deschisă pentru următoarea generaţie de telecomunicaţii mobile. Anticipăm că vom lansa Google TV în Europa la începutul anului viitor”, a arătat el.

Google TV nu a prins foarte bine pe piaţa americană, iar Logitech International, care furnizează echipamentele necesare pentru instalarea serviciului, a redus preţurile la 99 de dolari pe set în luna iulie, de la un nivel iniţial de 299 de dolari.

Google s-a arătat demult interesată de zona televiziunii, unde speră să obţină o nouă sursă de venituri din publicitate.

Deşi deţine cel mai popular site de conţinut video din lume, YouTube, Google nu a reuşit încă să-şi facă loc pe piaţa TV.

Achiziţia Motorola Mobility, anunţată săptămâna trecută, ar putea susţine ambiţiile companiei în zona televiziunii. Motorola este cel mai mare furnizor de decodoare digitale din lume şi livrează echipamente pentru numeroşi operatori de cablu TV din SUA.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s